Kjøkkenutfordring

Norske interiørblogger  (NIB) skal kåre de flotteste kjøkkene på norske blogger, og jeg kaster meg på utfordringen.

Vi har en vegg i kjøkkenet som er helt mørk, i fargen hule fra Ladys supermatte fargepaljett. Jeg liker den veldig godt, men det er en utfordring å få tatt bilder som gir riktig inntrykk. Dere som har fulgt meg vet at spisebordet er et resultat av min dyktige samboers panikk dagen før julemiddagen, da vi var uten spisebord. Lampen i kroken er fra Clas Ohlson. Hvem hadde vel trodd at de skulle ha så kule lamper?? Madonnaen i tre har tante Randi kjøpt i klostret hvor hun bor og den grønne vekten er et loppisfunn.

Nyt fredag, ukas deiligste dag!

38 thoughts on “Kjøkkenutfordring

    1. Tusen takk for det Birte. Jeg har besøkt bloggen din nå nettopp og fant masse inspirasjon. Glad for å se at du har fått Bolina lampa i hvitt i hus. Jeg har min i stua, men når jeg så hvor fint det var å ha den til spisebordet ble jeg jammen i tvil..🙂

    1. Tusen takk Cecilie. Jeg ¨å kjøkkenet ditt og. Lyst og herlig. Der kan jeg tenke meg det er digg å nyte en lang middag. Liker det veldig godt. Lykke til du og : ))

  1. Dette var virkelig lekkert! Kontrasten mellom den grå veggen og kjøkkenet, med treplaten som en overgang mellom dem fungerer helt nydelig. Panikken før julemiddagen ga deg et av de fineste spisebordene jeg har sett. Flaks!😉

    Hva er du mest fornøyd med her?

    1. Tusen takk for kjempehyggelig kommentar Kristian. Jeg er nok mest fornøyd med det hjemmelagde spisebordet. Kudos til min flinke mann. Liker også hvordan kjøkkenøya gir deg oversikt over gjestene og mulighet til å oppvarte dem mens du mekker mat. Dessuten liker jeg at vi har gammeldags trepanel på den ene veggen som kontast mot den høyglansa hvite innredningen. Du får si fra hvis du trenger nytt spisebord, så skal jeg se om jeg kan få samboeren min til å svinge hammeren igjen : ) (Er visst meditasjon i å snekre hører jeg🙂

      1. Hehe, ja det er bare å be ham sette i gang storproduksjon, for de bordene der ville gått som varmt hvetebrød! Minner meg om et av de hyggeligste måltidene jeg har inntatt, i et lite hus i Toscana hvor hvert eneste møbel hadde en historie å fortelle. Akkurat som bordet ditt🙂

        Kjempefint!

  2. Kjempestilig !! Likte godt dette kjøkkenet. Tøft at du tør å gå for mørkere vegger..ikke mange som gjør ( inklusiv meg). Kult var det !!

    1. Tusen trillioner takk for det! Innredningen er fra ikea. Kjøkkenet er jo et hjems viktigste rom spør du meg, så der bør man trives. Det har derfor vært det rommet jeg har prioritert høyest å skape en god atmosfære i.

  3. Utrolig stilig kjøkken!! Så personlig og kreativt!!🙂
    Oppdaget bloggen din under NIB`s kjøkkenutfordring, og dette er nok ikke siste gang jeg titter innom..;)

Leave a Reply

