Lag din egen pute på 1-2-3….

God formiddag og tusen takk for alle de fine kommentarene på innlegget om kjøkkenet vårt. Setter stor pris på det.  I går kveld fikk jeg testet ut den nye Singer symaskinen min🙂 For en flott gave fra Markus! Den kommer jeg til å bruke maaange timer foran i tiden fremover.

Gårdagens syssler resulterte i noen nye puter til sofaen min. Nå skal jeg sy sitteputer til tolix-stolene, for tross at de er et smykke å se på, så er de ikke verdens beste å sitte på hvis man skal tilbringe en sen aften ved spisebordet : ) Det var superenkelt. Jeg kjøpte stoffet på ikea for 19 kroner meteren! Så klippet jeg til ønsket bredde på putene. Tråklet først alle sømmer, så sydde jeg kantene med rett søm på vrang siden, vrengte stoffet og sydde kantene rundt. Deretter var det knappene som skulle på : )

Når jeg skal i gang med sitteputene skal jeg huske å måle setet, for disse ble overdimensjonerte for tolixen min.

Nyt solskinnet, hvis du er like heldig som meg og har luksusen av det : )

2 thoughts on “Lag din egen pute på 1-2-3….

  1. Hei og takk for koselig besøk i bloggen min. Og ja, sengeteppet har eg strikka sjøl, ein lapp nå og ein lapp da!!
    Herlige puter du har laga og så kjekt med ny symaskin da.
    Ha ein flott dag.

Leave a Reply

