Min nyoppussa gang

Endelig var malearbeidet ferdig, et samarbeidsprosjekt mellom meg, Markus og faren min. Det var skjønt å få det ferdig.

Den nye lampa fra TineK gjør hele rommet spør du meg. Jeg så den hos den svenske bloggeren  house of philia og forelsket meg totalt. Jeg har fra før en ganske lik romløsning og ble inspirert til å skaffe meg lampen. Tusen takk, for super inspirasjon til Petra som driver bloggen.

Ellers har jeg hatt en tanke om at jeg i gangen skal ha en del reiseminner fra steder vi har besøkt. Her har jeg fått opp bilder tatt i Guatemala og i ulike steder i Asia. Dørbladet med buddahen fant vi i en bar ved Mekong-elven i Laos. Kunstneren selv hadde verkstedet sitt i en båt på elven, rett nedenfor puben og vi stakk innom han og fikk det signert. Markus bar det i ryggsekken sin gjennom flere måneders reise i Asia. Det svarte skrinet er også kjøpt i Laos, og er et opiumsskrin, som i sin tid ble brukt til å lagre opiumet og til å hvile seg på etter de hadde tatt seg en blås.

Vi har rukket litt hygge i dag og. Her ser du Linus i full gang med å mekke vafler : ) Husk forresten at du fortsatt kan være med å avgjøre hvem som har Norges flotteste kjøkken. Gå inn her hos Norske interiørblogger, skroll deg ned forbi alle bidragene og stem. Vi har bidrag nr.fem som heter Frost home selvfølgelig : ). Igjen, tusen tusen takk for alle stemmene og alle de varme kommentarene!

Med de beste ønsker om at du får en deilig og avslappende søndag.

 

4 thoughts on “Min nyoppussa gang

  1. Hei! Så kjempefin gangen din ble:):):) Vi har nettopp kjøpt hus- 80 talls stil med okergule vegger og grønt listverk- så litt å pusle med framover;) Lurte på om du ville dele med meg fargen på veggen du har brukt, så lys og fin ut. Har du tapetsert først? I såfall hva slags??? Stor klem fra det blide sørland

    1. Hei Janne på det blide sørland! : ) Okergulevegger, jammi! Fargen jeg har brukt på veggen heter Chi. Jeg har lenge letet etter den perfekte hvitfarge, og mener å ha funnet den i Chi. Den er hvitt, med litt sort i og gulner ikke. Veggene er ikke tapetsert! Lykke til med bekjempelsen av fortidens grusomme fargevalg. Jeg har et par sånne kamper jeg må ta her og. Skal dele resultatet når det er klart. Håper jeg får se bilder når gangen din er klar. Stor klem tilbake!

      1. Tusen tusen takk for ditt raske svar:) Chi er fin ja!!! Bruker du den på lister og sånn også da?? lurte litt på å bruke den i et stooort gulnet furutak, men var litt usikker på om den kom til å bli for hvit.. Jeg sender deg bilder etterhvert, blir nok i løpet av sommeren. Foreløpig er det noen uker med planleggingskos og ivrig venting:):):)klem

Leave a Reply

