Hjemmesydd bursdagskrone

Nå nærmer bursdagen til stor-gutten Linus seg med stormskritt, og her skal det feires! Her er resultatet av noen stoffrester og en ledig torsdagskveld : ) 

Etter inspirasjon og oppskrift fra flinke Frufly valgte jeg i år å sy bursdagskrone. Først klippes krona ut i matpapir for å måle til slik at den blir i ønsket høyde og ikke minst at den passer barnets hode. Mens Linus sov, listet jeg meg inn å målte med matpapiret jeg hadde plukket ut. Deretter klippet jeg ut to stofftyper, stivet opp med vliselin på hver av stoffbitene. Deretter sydde jeg stoffene mot hverandre. Jeg fikk Markus til å tegne opp en dinosaur (Som forøvrig er favorittema for tiden) på matpapir som jeg klippet ut i en tredje stofftype. Både den og firetallet limte jeg på krona. Voila, da er krona i boks. Nå gjenstår bare alt det andre : )

Nyt torsdagen, snart er det helg!

6 thoughts on “Hjemmesydd bursdagskrone

    1. Så morsomt at du likte den, og så utrolig morsomt å se at dere har linket til bursdagsinvitasjonen fra foreldremanualen. Der var det utrolig masse inspirerende å finne!

Leave a Reply

