I love your blog

Så utrolig koselig og veldig smigrende at jeg fikk utmerkelsen ” I love your blog” fra flinke og inspirerende Elisabeth som driver bloggen Eliwies inspirasjonsblogg. Elisbeth blogger om alt fra reiser til interiør, om ting hun lager selv og hva hun blir inspirert av. Sånne tilbakemeldinger varmer utrolig mye og det er jo nettopp det å skrive om ting som folk liker å lese, som er det som driver meg videre til å blogge.

Utmerkelsen går ut på følgende:

– Lenk til den som ga deg awarden
– Besvar spørsmålene
– Gi prisen videre til ti bloggere

1. Hvorfor startet du å blogge?

Jeg har alltid hatt et brennende hjerte for interiør og i likhet med hun som ga meg awarden, Elisabeth, har jeg alltid hatt et sterkt behov for å uttrykke meg kreativt,  gjennom det å skrive, ta bilder, male eller hva det skulle være. De har gjenspeilet seg i yrkesvalg og på hjemmefronten.  Da jeg gikk ut i mammaperm for noen måneder siden åpnet muligheten for å blogge seg, og med det åpnet en helt ny verden seg for meg. Jeg har lært masse, og blitt kjent med så mange utrolig flinke folk!

2. Hvilke blogger følger du?

Hovedsaklig interiørblogger, flere norske, men også en del svenske og finske blogger. Noen blogger måå jeg innom hver eneste dag.

3. Favorittmakeupmerke?

Det må nok bli YSL. De har noen skjønne make-up kremer og mange flotte øyenskygger.

4. Favorittklesmerke?

Det er sjelden jeg kjøper meg skikkelig dyre klær, og synes man finner masse fint på kjeder som Vero Moda, Bik Bok og H&M, men av og til unner jeg meg noe skikkelig fint, som den nye dongerikjolen min fra Odd Molly : ) Ellers så liker jeg fra Malene Birger, men har ikke et eneste plagg derfra, foreløbig.

5. Ditt må-ha make-up-produkt?

Da må jeg velge mellom foundation fra YSL eller mascara fra Helena Rubenstein.

6. Favorittfarge?

Det svinger egentlig litt. Når det kommer til interiør er jeg veldig fargesky. Jeg liker det sobert og enkelt og kjører mye sort, hvitt og grått. Når det kommer til klær kan jeg være litt mer vågal. Jeg liker fargen aubergine veldig godt.

7. Parfyme?

Uten tvil Lolita Lempicka. Den har jeg brukt i så mange år at mine nærmeste kaller det for min lukt : ) Med blandt annet anis, bergflette, fiol og vanilje blandet sammen er den bare en herlig duftopplevelse som jeg nyter å ta på meg hver eneste gang.

8. Favorittfilm?

Jeg er utrolig glad i film, så den er så vanskelig at jeg klarer nok ikke velge en. Pulp fiction,  natural born killers og Forrest gump er alle filmer som fester seg som en god filmopplevelse. Mens filmer som Requiem of a dream og lilja for ever var så sterke at jeg scener derfra kom sigende inn på netthinnen i flere uker etter jeg hadde sett dem…

9. Hvilket land vil du besøke og hvorfor?

Jeg er så priviligert at jeg har fått reist mye. Jeg og samboeren min reiste i nesten et år, og reiste med sånne gamle, gule, amerikanske skolebusser  gjennom hele latinamerika. Der gjorde bussjåførene korsets tegn før de satte avgårde . Det eneste kontinentet jeg ikke har fått utforsket i noen stor grad er Afrika. Jeg drømmer om å reise langt inn i Afrika, og Sierra Leone er ett av stedene jeg virkelig er sugen på å få med meg. Tenk deg å få sett de vakre gorilla-bestandene der….

10. Still og besvar det siste spørsmålet selv: Vil du noengang skrive ei bok?

Jeg har drømt om å skrive bok fra jeg var veldig ung, og skrev mitt første manus når jeg var 15. Jeg drømmer om å skrive en utspekulert, psykologisk krimbok som får hårene til å reise seg på armene for hver side man gjør seg ferdig med. Om drømmen lar seg realisere er et åpent spørsmål som er overlatt til sjebnen og viljestyrken…

Ti blogganbefalinger: I love your blog (I tilfeldig rekkefølge)

Svennegården

Elins draumesider

Sne

Nenna

Rosaliga

Kjerstis lykke

Hasigama

Fjeldborg

Fru fly

House of phila

4 thoughts on “I love your blog

  1. Tusen takk søte deg! Gøy å lese svarene dine🙂

    For et nydelig bursdagsbord du stelte i stand! Nå gleder jeg meg til å se resultatet av lednings-trommelen.

    Ha en nydelig dag i solen.
    Klem fra Christine

    1. Fine du, det er deg da vel unt. Var litt mer arbeid med kabeltrommelen enn jeg hadde sett for meg, men resultatet skal du snart få se🙂 Nyt dagen du og. Stor klem

Leave a Reply

