Kabeltrommel på gutterommet

Endelig var den på plass, kabeltrommelen som jeg har letet land og strand etter. Trommelen er knalltøff med den rustikke, grove looken som jeg er så glad i. Det var mye arbeid for å få den i ordentlig stand. Jeg måtte først vaske den grundig med grønnsåpe. Deretter satte jeg i gang med å trekke ut stifter av den. Pussearbeidet tok likevel aller mest tid. Jeg pusset den først ned med sandpapir 80, og når jeg hadde fått vekk det verste gikk jeg over med 120. Sist, avsluttet jeg med å beise den med beisen Drivved fra Joton for å få en jevnere farge på den. Voila : )

Det eneste jeg er i tvil om på gutterommet er den blåfargen (denimblå) Jeg lurer på om jeg må male tilbake til å få det helt hvitt. Er egentlig veldig glad i hvite rom. Det annulerer rommet og gjør det til et blankt lerret man kan innrede og gjøre om så ofte som bare det. Hva synes du, hvitt eller blått?

Ha en strålende kveld!

7 thoughts on “Kabeltrommel på gutterommet

  1. Var kjempefint med blått! så heldig du er som har fått deg en kabeltrommel!!! De er så kule! Står en i grøfta ved hytta, tenkte å se om den blir stående når snøen går -da skal jeg sørge for at jeg får trillet den bort til oss🙂
    Tusen takk for koselig hilsen og award! Det varmet! Vet ikke om jeg starter igjen, men jeg må innrømme at det klør litt i fingrene av og til🙂
    Hvor har du forresten fått tak i mikke mus-puta? Den hadde nok bror likt godt!
    Klem
    Lise

    1. Hei Lise! Jeg håper du starter opp igjen. Gi det litt tid, og se om lysten kommer tilbake for fullt. Det skal trossalt være lystbetont. Kanskje jeg får se et kabeltrommel-innlegg🙂 Mikke-mus puta er fra H&M Home. Den liker jeg veldig godt. Og veldig koselig at du linker til meg, setter jeg stor pris på. Ha en strålende dag. Stor klem tilbake!

  2. Heisann!

    Så stilig! Det er kjempetøft med kabeltrommel, har selv sanket en fra jobben til sambo(er i gang med å planlegge “ny”terasse med pallesofa i tillegg:)) Gruer meg til å pusse opp trommelen ja, tror nok det blir litt jobb…:P Men, det blir jo så bra tilslutt!

    Janne:)

  3. Jeg synes absolutt du skal ha det i blått. Synes det er mye finere og skaper en fin kontras og dypde i rommet. Det er sååå mange interiør-blogger som kjører den hvite stilen, og da synes jeg det blir litt kjedelig, siden så mange gjør det. Blir litt kopiering av hverandre og ikke noe man gjør til sitt eget på en måte! Jeg elsker det blågrå, klem:)

Leave a Reply

