Redningsaksjon og årets første bad ferdiggjort

Illsint dame med gjennomsiktig og vinterblek kropp stupte i sjøen da bastarden hennes på 50 kilo viklet seg inn i et tau utpå Oslo-fjorden.

Det ville vært overskriften i Amtstidene dersom noen av de 150 japanske turistene som kjørte forbi hadde sendt inn bilde av det absurde synet de var vitne til i går. Jeg trillet ned til stranden og hunden min stupte i sjøen med en gang. Jeg satte meg på brygga og vinket til båten med turister som kjørte forbi siden de så ivrig knipset bilder.

Det gikk en stund før jeg oppdaget at Tellus, hunden, ikke hadde kommet opp igjen. Da fikk jeg øye på han, viklet inn i et tau og det så ut som han svømte for livet. Da var det bare å vrenge av seg tøyet og hoppe i det. Det var kaldt, men ikke så ille som jeg hadde trodd. Jeg bannet høylytt på nord-norsk, mens jeg planla å flå hunden levende da vannet passerte midjen.

Vel, da var jo like greit å ha tatt det første badet : )

Uansett, å ha permisjonstid på Nesodden må være verdens gave til meg. Jeg må ha opparbeidet meg høye poeng på karmakvoten min for å fortjene et slik privilegium. I går ruslet vi ned til stranden, og oppdaget huset som Lars C.Saabye skriver om i halvbroren. (Det hevder i allefall litteraturviteren jeg pleier å trille tur med) Snakk om idyll med sprosser på vinduene og gamle ærverdige epletrær i hagen. Nå skal vi ut å nyte sola igjen.

Ha en fantastisk dag!

5 thoughts on “Redningsaksjon og årets første bad ferdiggjort

Leave a Reply

