Litt Marrakech inn på soverommet

I dag byr jeg på litt bilder fra soverommet hvor vi har fått opp den noe østen-inspirerte lampa i hjørnet. Min kjære kaller den bare for bøtta, og det er ikke et kjælenavn med positivt fortegn. Han synes den er grusom, jeg elsker den. Men jeg fikk trumfet gjennom at den fikk henge der, så for jeg bote med å gi etter for at han får et akvarium i hus : )
Jeg har fått flere spørsmål om sengegavelen. Den er hjemmelaget og her er hva du trenger for å lage din egen sengegavl:

– 15 cm brede planker
– 5 støtteplanker bak som du lager ramme av. En oppe, en nede og tre tvers over. Jeg valgte å lage rammen av plank som var 10 cm tykk for å få sengegavlen litt ut av veggen. Slik får man satt ting oppå den
– drivvedbeis
– Skruer

Nå plasker det ned utenfor, men jeg og J skal våge oss til byen for å gå på jazz-kafe.

Nyt dagen!

10 thoughts on “Litt Marrakech inn på soverommet

  1. E L S K E R!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Fantastisk vakkert! Bøtta hadde mer enn gjerne fått flyttet inn hos meg🙂 og jeg tipper mannen her i huset også hadde vært heller negativ innstilt… ho ho… Gutta har ikke begrep😉
    Kos deg i regnet!

    Klem
    Lise

    1. Tusen takk flotte du. Vi nyter i fulle drag selv om det blir uten alle stranddagene vi hadde håpet på. Grattis med reportasjen i Bonytt. Du er superflink! Håper du og gutta har en fabelaktig sommer. Klem

  2. Fantastisk, fantastisk lampe! Ligner på lampene på Villa Malla🙂
    Kan jeg spørre hvor du har fått tak i den?
    Veldig inspirerende blogg du har!

    1. Så hyggelig at du liker bloggen min. Lampa kjøpte jeg på Kremmerhuset for noen år tilbake. Tror kanskje man kan få tak i lignende på House of Oslo. Hva er Villa Malla forresten?

      1. Villa Malla er Sonja Lees fantastiske oase på Filtvet. Bare en liten båttur fra Nesodden (tror faktisk det går rutebåt ut dit om sommeren). Med sandstrand og palmer og nydelig mat er det absolutt verdt turen🙂

        se på http://www.villamalla.no, så ser du bilder av lampene også.

      2. Jøss, der var det jo virkelig bare helt fantastisk! Da var plutselig søndagsplanene kanskje i boks her. Takk for supert tips : ) Og for en god lampesmak : )

    1. Den mørke veggen på kjøkkenet er malt av de som bodde her før oss, men jeg mistenker at det kanskje kan være den som heter hule. Jeg har grå fondvegg på soverom og i trappoppgangen. De er begge i samme farge, min favoritt for tiden: Skyggeblå.

Leave a Reply

