Lag din egen huske-tavle


Tilværelsen som tobarns-foreldre skaper behov for organisering, mer enn jeg hadde trodd. Tannlegetimer, helsestasjon, bursdager. Etter vi klarte å glemme det andre bursdagsselskapet i år bestemte jeg meg for å lage en tavle hvor alle avtaler skrives ned.

Tavla var orginalt en stor, stående tavle for barn. Jeg hadde den liggende i boden. Litt saging og maling så ble det midt i blinken å ha den hengende i gangen. Du kan lett lage din egen. Da trenger du:
– MDF-plate
– Plank til rammen
– Drivved-beis
– Tavlemaling
– Skruer

Tavlemaling har relativt lang tørketid. MDF-plate får du kjøpt hos Bauhaus i ulike størrelser og tykkelser. Du kan eventuelt vurdere å male med magnetmaling i tillegg. Da kan du feks henge opp bursdagsinvitasjoner og andre småtterier. Dekorativt og praktisk!
Ingen avtaler skrevet ned foreløbig, men enn så lenge rommer den det enkle budskapet: Ha en fantastisk dag!

One thought on “Lag din egen huske-tavle

  1. Kjempefin tavle og kjempeflott idé😉
    Jeg var på leting etter tips til hva slags type plate som kunne være lurt til en tavle, så kom jeg over den fine bloggen din.
    Hilsen ToneF

Leave a Reply

