Smøring av sansene…

 Lørdag er deilig. Vi har egentlig bare vasket i huset og sørget for å få lukten av grønnsåpe bredt i alle rom. Dersom jeg skal ha en inspirasjonsinnsprøytning på en lørdags formiddag, så drar jeg alltid til Nesodden Torghandel. De har så mye fint der, også er de så søte de som driver det. Plantene de tar inn er av ypperste kvalitet. I dag tok jeg med meg noen vakre svibler og en av disse myrtene som er så enormt dekorativt. De er ikke vanskelig å ta vare på, så selv en sånn som meg som meg, som tar livet av det meste av grønt som kommer inn i huset pleier å klare å holde liv i dem. Lurte også på om jeg skulle kjøpt meg et sånt sitrontre. Vakkert??!

Hjemme hos oss har vi innført et nytt konsept. Food battle er vår nye helgegreie. Vi bytter på å lage mat vi aldri før har testet ut også gir vi hverandre karakter. Sist helg lagde jeg Sprøstekt andebryst med braissert fenikkel og potetpure. Jeg fikk karakter 8 på skalaen som går fra en til ti. I dag er det Markus som kokkelerer. Han lager rosmarinstekt kalv med sommergrønnsaker og rødvinssaus. mmmm….jammi : )

Ha en strålende lørdag!

One thought on “Smøring av sansene…

Leave a Reply

